Tökmagos brokkolikrém

Én imádom a szendvicskrémeket!😍 
Mikor vegán lettem rengeteg bolti szendvicskrémet vettem és ettem, mert könnyű volt beszerezni és így kevesebb időt kellett a konyhában töltenem. Sajnos viszont a legtöbb hozzáadott zsiradékot tartalmaz, leggyakrabban pálmaolajat. 
Ez egyrészt felesleges zsírbevitel a szervezetünknek, másrészt tudatos vásárlóként igyekeznünk kell kerülni a pálmaolajat tartalmazó termékeket, mivel a nagymértékű pálmaolaj termeléshez szükséges földterületeket általában az esőerdőktől veszik el.
Így most már magunknak itthon készítem a krémeket, mert sokkal egészségesebb és olcsóbb is! 😊

Hozzávalók: 
  • brokkoli: 1 kis fej rózsáira szedve
  • tökmag: 2 ek.
  • fokhagyma: 2 gerezd
  • sörélesztőpehely: 3 ek.  
  • só, bors: ízlés szerint
  • útifűmaghéj: 2-4 ek. 
  • főzővíz
Elkészítés: 
  • A rózsáira szedett brokkolit enyhén sós vízben megfőzzük.
  • A tökmagot száraz serpenyőben megpirítjuk.
  • Ezután turmixgépbe tesszük a brokkolit, a tökmagot, a fokhagymát, a sörélesztőpelyhet és annyi főzővizet, hogy nagyjából másfél liter legyen összesen.
  • Krémesre turmixoljuk, majd utólag még ízesítjük sóval, borssal.
  • Hozzákeverünk 2-4 ek. útifűmaghéjat, attól függően mennyire szeretnénk sűrűre csinálni. Kicsit várjunk mindig mielőtt új kanállal tennénk bele, mert kell neki egy kis idő, amíg besűrűsödik. 
  • Növényi tejkészítő gépben is elkészíthető!

 Tápanyagok (1 adagban - 30 g):
  • Energia: 41 kcal
  • Fehérje: 3 g
  • Zsír: 1 g
  • Szénhidrát: 6 g
  • Rost: 4 g
A tápanyagok mennyisége tájékoztató jellegű. Minden alapanyagban folyamatosan változnak, érettségről, tárolás módjától, idejétől, elkészítéstől függően. Vitaminokból és ásványi anyagokból mindig azt a párat említem, amiből a legtöbbet tartalmazza a napi szükséglethez viszonyítva.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kápia paprika krémleves

Töltött tök recept