Töltött tök recept

Töltött tököt nagyon sokféle variációban el lehet készíteni. Nekem ez az egyik kedvencem! 😊
A töltelékhez készült raguhoz vegán sajt szósz használtam Stőhr Gréta receptje alapján. Nálunk majdnem mindig van itthon egy kevés belőle mert nagyon sokoldalúan felhasználható. Lehet bele zöldségeket mártogatni, jó szendvicsbe, vagy bármilyen szószos ételt feldob.
Annyit változtattam rajta, hogy én olaj nélkül készítem. 😊

Sajt szósz eredeti recept:
https://www.facebook.com/StohrGreta/photos/a.551887344839427/1189121631115992/?type=1&theater

Töltött tök recept:

Hozzávalók:
  • főzőtök: 1 nagyobb / 2 kisebb
  • vöröshagyma: 2 fej apróra vágva
  • csiperke gomba: 3-4 db
  • kukorica: 1 bögre
  • gabona kolbász: 1 szál apróra vágva (Én a Vegan Grill füstölt száraz bászkáját használtam.)
  • sajt szósz: 2 bögre
  • friss kapor: 1 csokor
  • só, bor, fűszerpaprika
  • díszítés: fekete szezám, valamilyen csíra

Elkészítés: 
  • A tököket félbe vágjuk, kikaparjuk a magokat és picit besózzuk.
  • A töltelékhez ragut készítünk. Kis vízen megpároljuk az apróra vágott vöröshagymát, hozzádobjuk a szintén apróra vágott gombát, majd végül a kukoricát és a gabonakolbászt. Ízlés szerint fűszerezzük sóval, borssal, fűszerpaprikával. Mikor majdnem készre párolódott, hozzákeverjük a sajt szószt, és az apróra vágott kaprot.
  • A félbevágott tökökbe töltjük az elkészült ragut, majd alufóliával letakarva 180°C-os sütőbe tesszük. Kb félóra után levesszük a fóliát és még 5 percig sütjük. 
  • Az elkészült töltött tököt fekete szezámmal, csírával díszítjük (vagy azzal, amivel kedvünk van!) és valamilyen teljes értékű gabonával és friss zöldekkel tálaljuk. 
  • Én legutóbb kölest készítettem mellé.

  


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kápia paprika krémleves

Tökmagos brokkolikrém